همه چیز از همه جا

دانستنیهای علمی و ...

همه چیز از همه جا

دانستنیهای علمی و ...

سحرخیز: اگر می خواهید زود بیدار شوید، زود بخوابید

بسیاری از شما خواننده های عزیز جزو گیگ ها یا نِردها هستید. ممکن است به دلیل کار یا پروژه ای، از خواب و زندگی تان بزنید و شبانه روز روی آن پروژه کار کنید. بسیاری از شما به واسطه آشنایی با دنیای کامپیوتر و گجت ها ساعات کاری خود را محدود به ساعات اداری نمی دانید و گاها شب ها ایمیل خود را چک می کنید یا به هر دلیل، اگر نیاز باشد خواب را بر خود حرام کرده و تا پاسی از شب به علاقه خود می پردازید.


اما بدانید که اگر قصد پیشرفت در کارتان را دارید باید برای خواب اهمیت قایل شوید. در واقع خواب را نوعی کار کردن بدانید که اگر دقیق و درست انجام نشود، کیفیت انجام بقیه کارها را نیز کاهش خواهد داد.


در بحث بهداشت خواب، توصیه های بسیاری به سحرخیز بودن شده است. بسیاری از انسان های موفق دنیا جز کسانی بوده اند که قبل از ساعت ۶ صبح از خواب بر می خواسته اند و از این میان، آنهایی که قبل از ساعت ۵ صبح بیدار می شده اند، موفق تر بوده اند. مطالعات نیز نشان داده اند که ارزش هر ساعت خواب قبل از ۱۲ نیمه شب، دو برابر ساعات بعد از نیمه شب است.


پس اگر با صحبت های بالا موافقید، اگر تصمیم خود را گرفته اید و دوست دارید صبح زود بیدار شوید، اگر می خواهید برایمراسم وبلاگ نویسی آن هم ساعت سه صبح بیدار شوید لازم است که توانایی های ویژه ای داشته باشید! زیرا بارها همه ما تصمیم به سحرخیزی گرفته و موفق نشده ایم. بارها شب هنگام چند ساعت را کوک کرده ایم، اما صبح هنگام همه آنها را خاموش کرده و به خواب خود ادامه داده ایم. پس برای کسب این توانایی ویژه نکات و تکنیک های بخش «سحرخیز» نارنجی را از دست ندهید. بخشی که از امشب آغاز می شود و کم کم با مطالب جدید به روز خواهد شد.


اگر می خواهید زود بیدار شوید، زود بخوابید

اگر تصمیم دارید که سحرخیز باشید در حالی که همیشه تا پاسی از نیمه شب بیدار هستید، بدانید که امکان موفقیت بسیار کم است. شما نه تنها پس از مدتی خسته خواهید شد، که ممکن است صدمات جدی ای هم به سلامت خود وارد کنید. به خاطر داشته باشید، بدن شما نیاز به خواب دارد. زود خوابیدن در روزهای اول مشکل است، اما بعد از اینکه چند روز صبح زود بیدار شدید، زود خوابیدن نیز راحت تر خواهد شد. از طرف دیگر، می توان حدس زد که زود خوابیدن برای شخصی که تا لنگ ظهر خوابیده است، مشکل است. بسیاری از افرادی که دوست دارند سحرخیز باشند با همین تکنیک ساده موفق شده اند.


پس اگر اکنون که در حال خواندن این مطلب هستید و دیروقت است، لطفا کامپیوتر (یا گجت دوست داشتنی) تان را خاموش کنید و بخوابید! محققان اینترنت را مهمترین عامل مشکلات خواب می دانند. 

منبع:نارنجی

نظرات 1 + ارسال نظر
saha یکشنبه 2 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:51 ب.ظ http://fingerprints.blogsky.com

سلام پسرم خوبی؟؟
ببخشید دیگه تا خواستی زیاد به وبم سر بزنی آپ نمیکنم...
دیگه خودتم دانش آموزی و میدونی وضع آدما تو روزای تحصیلی چه جوریه دیگه مخصوصا من و امثال من که خیلی خاص تریم
دیگه همین دیگه...سال خوبی داشته باشی حتما میام بهت سر میزنم..
راستی برادر محض رضای خدام که شده بیا و یه جوابی به نظرات ما بده!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد