همه چیز از همه جا

دانستنیهای علمی و ...

همه چیز از همه جا

دانستنیهای علمی و ...

سحرخیز: اگر می خواهید زود بیدار شوید، زود بخوابید

بسیاری از شما خواننده های عزیز جزو گیگ ها یا نِردها هستید. ممکن است به دلیل کار یا پروژه ای، از خواب و زندگی تان بزنید و شبانه روز روی آن پروژه کار کنید. بسیاری از شما به واسطه آشنایی با دنیای کامپیوتر و گجت ها ساعات کاری خود را محدود به ساعات اداری نمی دانید و گاها شب ها ایمیل خود را چک می کنید یا به هر دلیل، اگر نیاز باشد خواب را بر خود حرام کرده و تا پاسی از شب به علاقه خود می پردازید.


اما بدانید که اگر قصد پیشرفت در کارتان را دارید باید برای خواب اهمیت قایل شوید. در واقع خواب را نوعی کار کردن بدانید که اگر دقیق و درست انجام نشود، کیفیت انجام بقیه کارها را نیز کاهش خواهد داد.


در بحث بهداشت خواب، توصیه های بسیاری به سحرخیز بودن شده است. بسیاری از انسان های موفق دنیا جز کسانی بوده اند که قبل از ساعت ۶ صبح از خواب بر می خواسته اند و از این میان، آنهایی که قبل از ساعت ۵ صبح بیدار می شده اند، موفق تر بوده اند. مطالعات نیز نشان داده اند که ارزش هر ساعت خواب قبل از ۱۲ نیمه شب، دو برابر ساعات بعد از نیمه شب است.


پس اگر با صحبت های بالا موافقید، اگر تصمیم خود را گرفته اید و دوست دارید صبح زود بیدار شوید، اگر می خواهید برایمراسم وبلاگ نویسی آن هم ساعت سه صبح بیدار شوید لازم است که توانایی های ویژه ای داشته باشید! زیرا بارها همه ما تصمیم به سحرخیزی گرفته و موفق نشده ایم. بارها شب هنگام چند ساعت را کوک کرده ایم، اما صبح هنگام همه آنها را خاموش کرده و به خواب خود ادامه داده ایم. پس برای کسب این توانایی ویژه نکات و تکنیک های بخش «سحرخیز» نارنجی را از دست ندهید. بخشی که از امشب آغاز می شود و کم کم با مطالب جدید به روز خواهد شد.


اگر می خواهید زود بیدار شوید، زود بخوابید

اگر تصمیم دارید که سحرخیز باشید در حالی که همیشه تا پاسی از نیمه شب بیدار هستید، بدانید که امکان موفقیت بسیار کم است. شما نه تنها پس از مدتی خسته خواهید شد، که ممکن است صدمات جدی ای هم به سلامت خود وارد کنید. به خاطر داشته باشید، بدن شما نیاز به خواب دارد. زود خوابیدن در روزهای اول مشکل است، اما بعد از اینکه چند روز صبح زود بیدار شدید، زود خوابیدن نیز راحت تر خواهد شد. از طرف دیگر، می توان حدس زد که زود خوابیدن برای شخصی که تا لنگ ظهر خوابیده است، مشکل است. بسیاری از افرادی که دوست دارند سحرخیز باشند با همین تکنیک ساده موفق شده اند.


پس اگر اکنون که در حال خواندن این مطلب هستید و دیروقت است، لطفا کامپیوتر (یا گجت دوست داشتنی) تان را خاموش کنید و بخوابید! محققان اینترنت را مهمترین عامل مشکلات خواب می دانند. 

منبع:نارنجی

یک صفحه کلید چوبیِ بلوتوث

tumblroree.jpg

کیبوردهای به اصطلاح مدرن امروزی، تقریباً همگی بی‌روح و فاقد خلاقیت هستند. برای همین وقتی می‌بینیم که شرکت Orée  وارد کارزار می‌شود و با استفاده از بهترین دارایی مادر طبیعت، یعنی چوب، یک کیبورد پاک به ما تحویل می‌دهد سر ذوق می‌آییم.

نوآور فرانسوی «جولین سالاناو،» همراه با یک گروه طراحی کوچک در جنوب فرانسه، بر روی ساخت این کیبوردهای چوبی متمرکز شده که از بلوتوث 3 برای ارتباط با کامپیوتر استفاده می‌کنند. در سایت این محصول نوشته شده: «Orée از این دیدگاهِ ما متولد شد که محصولات تکنولوژیکِ مدرن، بسیار شبیه به هم، و کاملاً غیرشخصی هستند؛ ضمن اینکه از موادی که دوستدار محیط زیست نیستند و نیز برای از رده خارج شدنِ سریع ساخته می‌شوند.»

ادامه مطلب ...

۱۰ محصولی که اپل در آینده می تواند تولید کند

اپل در گذشته نشان داده پا به هر میدانی بگذارد موفق و به خصوص بسیار متفاوت خواهد بود و ثابت کرده با محصولاتش می تواند دنیا را متحول کند.

گمانه زنی های زیادی برای تولیدات آینده اپل، نه مختص گوشی یا تبلت بلکه تولیدات متفاوت دیگر وجود دارد که حتما اگر چنین پیش بینی به واقعیت تبدیل شود مطمانا اپل برایمان دنیای دیگری می سازد.

اما پیش بینی های تولیدات آینده اپل:

۱:iPets

iCat و iDog رباتهایی مخصوص کسانی که عاشق حیوان خانگی اند اما مشکلات نگهداری آنها مانع داشتن یک حیوان برایشان شده است.

این رباتها دارای سیستم عامل iOS و تکنولوژی iCloud برای برقراری ارتباط با گوشی iPhone تان می باشند.

این رباتها را میتوان ابه عنوان نگهبان قرار داد و با هماهنگ سازی با iOS میتوانید آنها کنترل کرده و هر آنچه را می بینند در نمایشگر iOS همراهتان ببینید.

همچنین دارای بلوتوث و وایفای برای برقراری ارتباط بیشتر.

ادامه مطلب ...

چهار ساختمان و معماری شگفت‌انگیز

۱- خیابان مسقف میلان:

ما بازار مسقف در ایران کم نداریم، مثلا بازار زنجان که لقب طولانی‌ترین بازار مسقف ایران را دارد یا بازار تبریز را که یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازارهای سرپوشیده در سطح ایران و قارهٔ آسیا به‌شمار می‌رود و با مساحتی حدود یک کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین بازار سرپوشیدهٔ جهان است.

اما بد نیست در اینجا عکس‌هایی از یک خیابان سرپوشیده در میلان را ببینید. این خیابان با یک سقف قوس‌دار شیشه‌ای بسیار زیبا پوشیده شده است، این خبابان موسوم به Galleria Vittorio Emanuele II است و در مرکز میلان قرار دارد. (+)


ادامه مطلب ...

آیا می توانید ترتیب رنگ ها را حدس بزنید؟

سوال ساده است. آیا فکر می کنید بتوانید ترتیب رنگ ها را در لوگوهای مشهور دنیا به خاطر بیاورید؟

همان طور که در عکس می بینید، از گوگل شروع کرده ایم. شما هر روزه این لوگو را می بینید. اما به راستی مگر اطلاعات در مغز چگونه ذخیره می شوند که حدس زدن رنگ های آن، این قدر مشکل است؟


در زیر لوگوهای بیشتری برای حدس زدن آمده است. در ادامه مطلب نیز می توانید عکس های رنگی این لوگوها را پیدا کنید.



ادامه مطلب ...