همه چیز از همه جا

دانستنیهای علمی و ...

همه چیز از همه جا

دانستنیهای علمی و ...

یک داستان کوتاه با یک پیام زیبا

A little girl and her father were crossing a bridge. The father was concerned so he

told his little daughter, “Sweetheart, please hold my hand so that you don’t fall into the river.” The little girl said, “No, Dad. You hold my hand.” What’s the difference?” asked the puzzled father.

“There’s a big difference,” replied the daughter. “If I hold your hand and something happens to me, chances are that I may let your hand go. But if you hold my hand, I know for sure that no matter what happens, you will never let my hand go.”

In any relationship, the essence of trust is not in its bind, but in its bond. So hold the hand of the person whom you love, rather than expect them to hold yours.

The beauty of life does not depend on how happy you are. But on how happy others can be because of you

دختر بچه ای و پدرش در حال عبور از پلی بودند. پدر مضطرب بود پس به دختر ش گفت : عزیزم لطفا دست من را بگیر تا داخل رودخانه نیفتی . دختر بچه گفت: نه ، شما دست من را بگیرید. پدر با تعجب پرسید: فرقش در چیست؟

دختر جواب داد: تفاوت بسیار بزرگی وجود دارد، اگر من دست شما را بگیرم و اتفاقی برای من رخ دهد ، امکان دارد من دست شما را رها کنم . اما اگرشما دست من را بگیرید من مطمئن هستم که اگراتفاقی افتاد شما هرگز دست مرا رها نمیکنید.

در هر رابطه ای ذات و جوهره اعتماد قید و شرطش نیست بلکه در تعهداتش است . پس گرفتن دست یک شخص که شما دوستش دارید ، ارجحیت دارد به اینکه منتظر باشی تا دستت را بگیرد .

زیبایی زندگی بستگی به این ندارد که تو چگونه خوشحال می شوی ، اما به اینکه چگونه دیگران را خوشحال کنی وابسته است.

مترجم: فرزانه فرشید

با پردرآمدترین شغل های جهان آشنا شوید

داشتن یک شغل خوب و پردرآمد همیشه آرزوى هر انسانى است حتی شغل هایی که درآمد ماهیانه آن به 9 میلیون تومان هم میرسد

1390-12-16 20:15:25

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران تعدادی از مشاغل در سطح جهان هستن که در زمره شغل های پردرآمد محسوب میشوند اما برخی از انها بسیار سخت و خطرناک هم هستن.

صیادان خرچنگ:
شغل صیادان خرچنگ از جمله پرخطرترین ها در میان مشاغل به حساب مى آید. تنها چیزى که صیادان را در این راه استوار نگه مى دارد عشق به کار و توجه به میزان درآمد مالى در این حرفه است. طبق آمار میزان درآمد یک صیاد خرچنگ در طول ۸ هفته برابر است با ارزش 95000000 تومان که مطمئناً مبلغ چشمگیرى براى این مدت کوتاه محسوب مى شود. 

 

ادامه مطلب ...

چرا باید به ایران افتخار کنیم ؟

آیا میدانید : اولین مردمانی که سکه را در جهان ضرب کردند ....
آیا میدانید : اولین مردمانی که سکه را در جهان ضرب کردند ایرانیان بودند .
آیا میدانید : اولین مردمانی که عطر را برای خوشبو شدن بدن ساختند ایرانیان بودند .
آیا میدانید : اولین مردمانی که کشتی یا زورق را ساختند ایرانیان بودند به فرمان یکی از پادشاهان زن ایرانی.
آیا میدانید : اولین ارتش سواره نظام در دنیا توسط سام ایرانی اختراع شد با 115 سرباز .
آیا میدانید : اولین مردمانی که حروف الفبا را ساختند در 7000 سال پیش در جنوب ایران ، ایرانیان بودند .
آیا میدانید : اولین مردمانی که شیشه را کشف کردند و از آن برای منازل استفاده کردند ایراینان بودند .
آیا میدانید : اولین مردمانی که زغال سنگ را کشف کردند ایرانیان بودند .
آیا میدانید : اولین مردمانی که مقیاس سنجش اجسام را کشف کردند ایرانیان بودند .
آیا میدانید : اولین مردمانی که به کرویت زمین پی بردند ایرانیان بودند .
آیا میدانید : اولین مردمانی که قاره آمریکا را کشف کردند ایراینان بودند و کریستف کلب و واسکودوگاما بر اثر خواندن کتابهای ایرانی که در کتابخانه واتیکان بوده به فکر قاره پیمایی افتادند .
.
ولی اینا دلیل نمیشه که من به ایرانی بودنم افتخار کنم چون اینا دستاورد زمان من نیست بلکه در زمان معاصر ایران...هست(خودتون میدنید)

هشت پدید تخیلی-علمی که به حقیقت تبدیل شد!

نارنجی: ما اکنون در سال ۲۰۱۱ زندگی می کنیم. سالها پیش از این، زمانی بود که اگر کسی می خواست در مورد آینده و رخدادهای غریبش بنویسد، تاریخ ۱۹۸۴ را انتخاب می کرد. یا عده ای سال ۲۰۰۰ را سالی رویایی و عجیب می دانستند، اما حالا مدتها از آن زمان گذشته و ما در آینده آن گذشته ها زندگی می کنیم. اگر کمی به دور و بر خودمان نگاه کنیم پیشرفت هایی را در عرصه علم می بینیم که شاید سالها پیش تصورش را هم نمی کردیم. درست است که هنوز به مریخ نرفته ایم و تا تشکیل فدراسیون زمین و تسخیر کهکشانها فاصله زیادی داریم، اما به نظر می رسد بعضی وقت ها باید خط باریک میان علم و تخیل را در موضوعات علمی – تخیلی برداریم.

در ادامه مطلب با معرفی هشت رخداد علمی الهام گرفته از داستانهای تخیلی همراه ما باشید.


ادامه مطلب ...