همه چیز از همه جا

دانستنیهای علمی و ...

همه چیز از همه جا

دانستنیهای علمی و ...

لیست ۲۵ بدترین رمز عبور های ۲۰۱۲

اگر پسورد شما جزو این لیست می‌باشد، (اول از خود خجالت بکشید و بعد) سریعا آن را عوض کنید.

SplashData سازنده اپلیکشن های مدیریت پسورد، لیست سالانه خود را با نام “بدترین رمز عبور‌ها” منتشر کرد. این پسوردها توسط هکرها به این شرکت ارسال شده‌اند.

همیشه و طی دوره های زمانی مشخصی، پسورد خود را تعویض کنید، مطمئنا در مقابل اهمیت داده های مجازی، وقت زیادی را تلف نخواهد کرد. البته اگر واقعا اطلاعات دنیای مجازی برایتان مهم است!

۳ پسورد اول، توانسته‌اند مقام سال قبل خود را حفظ کنند ولی بقیه جابجایی جزئی داشته‌اند:

۱٫ password

2, 123456

3. 12345678

4. abc123

5. qwerty

6. monkey

7. letmein

8. dragon

9. 111111

10. baseball

11. iloveyou

12. trustno1

13. 1234567

14. sunshine

15. master

16. 123123

17. welcome

18. shadow

19. ashley

20. football

21. jesus

22. michael

23. ninja

24. mustang

25. password1

 

ابر در خانه شما

نه این فتوشاپ نیست، یک هنرمند هلندی به نام «برندتوت اسماید»، راهی برای تولید ابرهای کوچک سفید در وسط اتاق شما پیدا کرده است.

برای ایجاد ابر، شرایط باید خیلی دقیق تنظیم شوند، شرایطی مثل دما، میزان رطوبت و نور. بعد از آن، این هنرمند با یک ماشین تولید بخار، ابرهایش را تولید می‌کند.

عمر این ابرها کوتاه است و تنها چند لحظه دوام دارند، اما تأثیری که می‌گذارند دراماتیک است.

این ابرها در وسط اتاق، جلوه‌ای شبیه سوررئالیسم رنه ماگریت و زیبایی کلاسیک آثار نفاشی قدیمی را ایجاد می‌کنند و در عین حال زودگذر بودن هنر و پدیده‌های طبیعی را یادآوری می‌کنند.

ابرهای اسماید آنقدر جالب توجه بودند که نشریه تایم، آنها را به عنوان یکی از بهترین اختراعات سال ۲۰۱۲ برگزید.



فایلهایتان را آنلاین و با ۳۳ آنتی ویروس مختلف اسکن کنید!

MetaScan file scanner thumb 550x429 فایلهایتان را آنلاین و با 33 آنتی ویروس مختلف اسکن کنید!

MetaScan اسکنر آنلاینی است که کار اسکن فایل‌ها را بصورت رایگان و آنلاین و با کمک ۳۳ آنتی ویروس قدرتمند انجام می‌دهد. برای انجام عملیات اسکن باید ابتدا فایلتان را انتخاب و برروی سایت آپلود کنید. پس از آپلود فایل شما برروی تک تک موتورهای اسکن ویروس بررسی خواهند شد. اگر بعضی فایل‌ها برای شما مشکوک بوده و آنتی ویروستان آن را ویروس نمیشناسد می‌توانید به کمک MetaScan آن را اسکن کرده و خیال خودتان را راحت کنید! لیست موتورهای اسکن استفاده شده در این سایت را در زیر می‌بینید.

برای ورود به صفحه خانگی MetaScan کلیک کنید

ادامه مطلب ...

تازه های داغ

از این به بعد قصد داریم تا در بخشی به نام تازه‌های داغ، پنج گجت جالب و جدید را برای شما به نمایش بگذاریم. تصاویر در این بخش خود گویاترین توضیح است!

یاد کاست‌های قدیم بخیر! با این وسیله می‌توانید که نوارهای قدیمی را داخل آی‌پاد خود بکنید


ادامه مطلب ...

جشنواره جهانی معماری سال 2012

امسال ۳۰۰ پروژه معماری در مرحله نهایی بزرگ‌ترین مسابقه معماری دنیا شرکت دارند، در میان این پروژه‌ها،  ۴ ساختمان از ایران هم دیده می‌شوند. در این پست نگاهی می‌اندازیم به تعدادی از این ساختمان‌ها.

جشنواره امسال برای اولین بار در سنگاپور برگزار می‌شود که باعث شده پروژه‌های بیشتری از آسیا و استرالیا در جشنواره شرکت کنند. امسال ما شاهد پنجمین دوره این جشنواره خواهیم بود، ۵۰۰ پروژه از ۵۰ کشور دنیا در مرحله اول در جشنواره شرکت کردند.

این جشنواره از سوم تا پنج اکتبر برگزار می‌شود و در حریان آن کنفرانس‌ها، سینمارها و نمایشگاه‌هایی هم برپا می‌شوند.

سه بخش عمده این جشنواره شامل ساختمان‌های تکمیل‌شده، ساختماهایی که معماری‌شان تباینی خاص با بافت شهری یا منظره طبیعت دارد و ساختمان‌هایی در حال ساخت است. هر کدام از این بخش‌ها شامل زیرشاخه‌هایی هستند، به عنوان مثال در بخش بناهای تکمیل‌شده، ساختمان‌ها بر حسب کاربری‌شان در ۱۳ بخش به رقابت با هم می‌پردازند، مثلا در بخش بناهای فرهنگی، اداری، مدارس، مراکز خرید، ورزشی، ویلاها، خانه‌های مسکونی و …

- خانه ابری در استرالیا، معمار McBride Charles Ryan


ادامه مطلب ...