همه چیز از همه جا

دانستنیهای علمی و ...

همه چیز از همه جا

دانستنیهای علمی و ...

چیزهایی که درباره عینک نمی دانستید

عینکی با قابلیت فیلم برداری

 گرانترین عینک دنیاست که قابلیت فیلم برداری هم دارد.کیفیت فیلم برداری این دوربین به اندازه تماشای 1200 vuzix star عینک یک تلویزیون 60 اینچی از فاصله سه متری است و برای داشتن این عینک باید 5 هزار دلار پول بدهید.



خلبان های پرطرفدار

پرفروشترین عینک آفتابی یک سال گذشته در دنیا ، عینک آفتابی مدل خلبانی مارک تام فورد بوده ایت. این مارک به چالرز هم معروف است.


عینک صورتی

اولین عینکی که قابلیت ایستادن روی صورت انسان را داشت ، سالوینودآمراتی ایتالیایی در سال 1284 میلادی ساخت.


عینک بزن جن گیر نشی!

چینی ها عینک را 2هزار سال پیش ساخته اند ولی این طور که به نظر می رسد تنها از این وسیله برای مراقبت از چشم هایشان در برابر نیروهای شیطانی استفاده می کرده اند.


آمریکایی های عینکی

آمریکایی ها عینک را از اروپا وارد کشورشان کردند.عینک در آن زمان مخصوص افراد با سواد و با نفوذ بود که قیمت حدود 200 دلار داشت.


اولین عینک هنری

اولین اثر هنری که در آن عینک نقاشی شده،متعلق به سال 1352 میلادی است.در این تابلو،اثر توماسودامودنا،دو برادر که در حال مطالعه هستند که هر دوی آنها به نوعی عینک دارند.


عینک برای همه،همه برای عینک

سال 1268 یک فیلسوف انگلیسی در کتابی نوشت:<<با گذاشتن یک قطعه کریستال روی چشم حروف یا اشیای ریز را بهتر می توانید ببینید.این وسیله می تواند برای همه مفید باشد.>>


ایتالیایی های بامزه

اینالیلیی ها اول لنزهایی را روی متون قرار می دادند ولی سال ها طول کشید تا بفهمند می توانند آن را روی صورت خود هم بگذارند.


خودت بگو چقدر می بینی

امروزه دکترها شماره ضعیف بودن چشم را تعیین می کنند.اما در قرن نوزدهم مسوولیت انتخاب لنز بر عهده مشتری بود و گاهی از عینک ساز در خواست می شد که لنز را انتخاب کند و آنها هم به صورت اتفاقی برای هرکسی لنزی انتخاب می کردند.


بنداز پشت گوش

اسپانیایی ها قرن هفدهم نوارهای حریری ساختند که به دور گوش می رفت و عینک را روی صورت نگه می داشت.


MADE IN CHINA

میلیونرهای ایتالیایی و اسپانیایی عینک را به چین بردند.چینی ها از سرامیک و فلز برای عینک دسته ساختند و آن را به تمام دنیا فرستادند.


آفتابی بزن حکم بده!

در کشور چین قاضی ها برای آنکه تحت تاثیر چهره متهمان قرار نگیرند و صرفا بر اساس گفته های آنها حکم کنند از عینک آفتابی استفاده می کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد