همه چیز از همه جا

دانستنیهای علمی و ...

همه چیز از همه جا

دانستنیهای علمی و ...

۱۰ مرد ثروتمند حوزه‌ی فناوری

تا به حال شنیده‌اید که می‌گویند انسانی که ثروتنمد است، ثروتمندتر نیز می‌شود؟ حداقل این موضوع درباره‌ی افراد تاثیرگذار در حوزه‌ی فناوری صحت دارد. در این مقاله به معرفی ثروتمندترین افراد حوزه‌ی فناوری می‌پردازیم که با نام بعضی از آنها آشنا هستید.

نفر دهم: Mark Zuckerberg
ثروت: ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار

وی موسس و مدیر فعلی بزرگترین شبکه‌ی اجتماعی جهان است. سایتی که در سال ۲۰۰۴ فعالیت رسمی خود را آغار کرد و هم اکنون به صورت روزانه بیش از ۹۰۰ میلیون بازدید دارد که این امر موجب شده است در سال ۲۰۱۱ درآمدی بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار را نصیب آن کند. ۱۷ ماه می ۲۰۱۲ بود که سهام این شبکه‌ی اجتماعی در بازار بورس به صورت رسمی ارایه شد که تا این زمان بزرگترین عرضه‌ی سهام در طول تاریخ فناوری به حساب می‌آید.

نفر نهم: Michael Dell
ثروت: ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار

وی موسس و مدیر فعلی یکی از بزرگترین شرکت‌های ارایه‌کننده‌ی سخت‌افزار در دنیای فناوری است. مالک ۱۵ درصد از سهام این شرکت است، شرکتی که در آن نزدیک به ۹ میلیارد دلار تا به حال سرمایه‌گذاری کرده است.

نفر هشتم: Steve Ballmer
ثروت: ۱۴ میلیارد دلار

ژانویه ۲۰۰۰ بود که وی به صورت رسمی مدیر عامل شرکت مایکروسافت شد. از آن زمان تلاش کرد تا گوی رقابت را با رقیب دیرینه‌ی خود (اپل) نه تنها حفظ کند بلکه از آن‌ها سبقت نیز بگیرد و در ماه ژوین ۲۰۱۲ بود که به صورت رسمی اولین رایانه‌ی لوحی مبتنی بر ویندوز را همراه با آخرین نسخه از سیستم عامل ویندوز، به جهان معرفی کرد.

نفر هفتم: Paul Allen
ثروت: ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار

سال ۱۹۷۵ بود که به همراه بیل گیتس شرکت مایکروسافت را بنیان‌گذاری کردند. پس از ترک مایکروسافت در ۱۹۸۳ سهام وی از ۲۸ درصد به کمتر از ۲ درصد تنزل یافت و با درآمد ۲۰ میلیون دلاری که تا آن زمان کسب کرده بود تصمیم گرفت شرکت Vulcan را پایه‌گذاری کند. شرکتی که در حوزه‌ی فناوری، انرژی، سرگرمی، خدمات کابلی و املاک فعالیت می‌کند.

نفر ششم: Azim Premji
ثروت: ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار

وی ۷۸ درصد از شرکت Wipro، یکی از بزرگترین صادرکنندگان نرم‌افزار در هند، را در اختیار دارد. شرکتی که بیش از ۱۰۰۰۰۰ کارمند دارد و درآمد سالانه‌ی آن ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است. وی همچنین در یک بنیاد غیرانتفاعی با نام Premjiinvest به میزان یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

نفر پنجم: Sergey Brin
ثروت: ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار

سال ۱۹۹۸ بود که به همراه لری پیج شرکت گوگل را به عنوان ارایه‌دهنده‌ی خدمات موتور جستجو، بنیان‌گذاری کردند. وی تا سال ۲۰۱۱ مدیر بخش فناوری گوگل بود. از سال ۲۰۰۴ تا کنون نزدیک به ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از سهام خود در گوگل را به فروش رسانده است.

نفر چهارم: Larry Page
ثروت: ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار

وی به همراه سرجی برین در سال ۱۹۹۸ شرکت گوگل را پایه‌گذاری کردند و در سال ۲۰۱۱ به صورت رسمی جایگزین اریک اشمیت مدیر عامل شد. وی به همراه سرجی برین ۱۶ درصد از سهام گوگل را در اختیار دارند و مانند برین از سال ۲۰۰۴ تا کنون نزدیک به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از سهام خود در گوگل را به فروش رسانده است.

نفر سوم: Jeff Bezos
ثروت: ۲۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار

با راه اندازی کتاب‌فروشی آنلاین خود در ۱۹۹۴، موسس و مدیرعامل آمازون، این شرکت را به بزرگترین فروشنده‌ی آنلاین در جهان تبدیل کرده است که درآمد سالانه‌ی آن بالغ بر ۴۸ میلیارد دلار است. سال ۲۰۰۷ بود که وی نسل جدیدی از کتاب‌خوان‌های الکترونیکی با نام Kindle را معرفی کرد، که هم‌اکنون پرفروش‌ترین محصول آمازون است. همچنین یکی دیگر از خدمات مهم این شرکت، فعالیت در حوزه‌ی پردازش ابری یا همان Cloud Computing است.

نفر دوم: Larry Ellison
ثروت: ۴۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار

وی ۲۳.۵ درصد از سهام شرکت Oracle را در اختیار دارد، شرکتی که بزرگترین ارایه‌کننده‌ی خدمات پایگاه داده در جهان به حساب می‌آید. وی همچنین صاحب ۴۹ درصد از سهام شرکت NetSuite است و به فعالیت در شرکتLeapFrog، که محصولات آموزشی ارایه می‌دهد،تمایل دارد. تخمین زده شده است که وی به میزان ۴ میلیارد دلار از دارایی‌های خود را به صورت نقدی در اختیار دارد و در حوزه‌ی املاک نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

نفر اول: Bill Gates
ثروت: ۶۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار

چه کسی است که نام وی را به عنوان بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت نشنیده باشد؟ وی ۶ درصد از شرکت مرکزی مایکروسافت واقع در Redmond واشنگتن را در اختیار دارد، که این میزان تقریبا یک چهارم از سرمایه‌ی شخصی گیتس را تشکیل می‌دهد. وی همچنین یک بنیاد خیریه راه اندازی کرده است که به شخصه مبلغ ۲۸ میلیون دلار در آن سرمایه گذاری کرده است.

[منبع]

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد